A Bono sapiens emberkép

Bevezető

Sem a mai kor, sem a Bono sapien emberképének elemeire nincsenek bizonyítékok. Ebből a szempontból ugyanolyan a kettő.

A mai kor emberképe

Nem hiba, hanem jószándékú próbálkozás. A világ próbál úgy élni, hogy ezeket próbálja igazolni.
pl:

  • a rosszindulat oka a személyben keresendő
  • párválasztó szexualitás van
  • szexualitás ivarérett kortól
  • individuális pszichológia
  • vérség szükségessége (a vérfertőzés elkerülése nyilvántartással)
  • az ember genetikailag gonosz, ha nem lenne kultúra/törvény/szabályok, brutális állatok lennénk
  • a gyerekek nem egyenrangúak
  • aktusban szexelés
  • az ember fontosabb minden másnál
  • aki nem dolgozik ne is egyen, ki kell érdemelni a dolgokat

Bono sapiens emberképe

Azért jön létre, hogy legyen választási lehetőség a hiedelmek között.

Irányvonal

Jelenleg a legmegnyugtatóbb emberképet keressük egy őstörténet és egy utópia kombinálásával (lásd az Összefoglaló részben). Ezt azon megfontolás alapján tesszük, hogy a legeladhatóbban ezt a képet tudnánk megjeleníteni pl. terápiás, relaxációs, rekreációs programok formájában — ezekből van a világon a legnagyobb hiány. Ezen emberképben a legsúlyosabb problémáinkat igyekszünk nem genetikai jellegűeknek, és kézbe vehetőknek, megváltoztathatóknak beállítani. Ezek a következők:

  • A túlnépesedés
  • A természettel és önmagunkkal szembeni erőszakosság
  • A szexualitás és a felnevelkedés problémái
  • Az ego okozta problémák

Összefoglaló

A történet jelenleg arról szól, hogy ösztöneink szerint még ma is 80-100 fős, külön világokban, és a természet eltartottságában élnénk, de az ennél nagyobb létszámú egymásra építésben (a Nagyvilágban) annyira vonzó lehetőségeket látunk, hogy inkább megküzdünk érte. A folytatás azt mondja, hogy van választásunk: folytathatjuk az emberi kalandot, miközben ösztöneinknek megfelelő, védett helyeket és helyzeteket is biztosíthatunk. A történet végső üzenete az, hogy a Nagyvilágban való részvétel választhatóvá tehető, és legtöbbünk önként választaná is.

Emberré válás történet

Genetikánk 100-150 ezer éves, de a művészet csak később, 70-100 ezer éve jelent meg a Földön. A kettő között eltelt időben egy rendhagyó esemény (pl. özönvíz, ufólátogatás, isteni megnyilatkozás, stb.) hirtelen és tartósan összeterelt bennünket. Emiatt olyan létszámban kezdtünk el együtt élni, mely jóval meghaladta a szociális felfogóképességünket (Dunbar szám). Előtte 80-100 fős, egymásra nem építő csoportokban, külön megértésekben éltünk. Ezekben sem egymást nem bántottuk, sem más csoportokat nem zavartunk, még a legkomolyabb ínségben sem — nem vadásztunk, eredeti élőhelyünket nem hagytuk el, és környezeti eltartottságunkhoz életünk árán is ragaszkodtunk. Ennek megszakadásával kezdődött emberré válásunk máig tartó története. E folyamathoz értelmileg korról-korra, helyről-helyre egyre többen vonzódtunk, és vonzódunk ma is, de ösztöneinkben semmit sem változtunk.

FEJLESZTÉSI IRÁNY:

A történetbe még bele kellene rakni, hogy a legtöbb ember ma is inkább a tömegben élést választaná, mint a Nagyvilágtól való 80-100 fős elhatárolódást. Azt is bele kellene tenni, hogy a Nagyvilág fennmaradását mi biztosítaná. Például:

  • A külön világokból való fiatalkori elvágyódás ösztöne
  • A Nagyvilág működésének megtaníthatósága
  • A haláltól való félelem természetellenessége

Életmód

Ide jön a Bono sapiens életmódjáról szóló szöveg.

Élettér
állandó, testkényelmes hőmérséklet
barátságos, kényelmes, megnyugtató, természetközeli

Megjelenés
nincs megkülönböztető ruházat és kiegészítők
élőhelyén szabadon járhat ruha nélkül

Táplálkozás
étkezések ideje kedve szerint egész nap
csak szervezetbarát élelmiszerek
állandó hozzáférés a kajához

Napi tevékenységek
mindig ami éppen jól esik

Születés

Elmúlás