Transzmédia programötletek

Terápiás foglalkozások

Ide jön az a szöveg, ami a megnyugtató emberképet kereső csoportos beszélgetésekről szól: helyük, időpontjuk, ingyenességük, támogathatóságuk, közönségük, használhatóságuk, stb…

A program egy Bono sapiens kompatibilis utópián alapul. Ez arról szól, hogy az emberiség védett élettereket hozott létre a megszületés és az elmúlás ideális körülményeinek biztosításához. Ezekben önkéntes alapon és alanyi jogon, az emberi értelmet nem meghaladó létszámban (80-100 fő), illetve teljes környezeti eltartottságban, bármeddig lehet élni. Aki úgy dönt, hogy bevonul, azt csoportimprovizációk segítik, hogy fokozatosan le tudja vetkőzni a Nagyvilágban (tömegben) szükséges gátlásait, és csatlakozni tudjon a bent folyó, meditatív csoportjátékhoz. Bevonulni jelentkezési sorrendben, üresedés esetén lehet, melyhez csak néhány feltételnek kell megfelelni (pl. várandósan nem lehet). Bent a következők történnek:

  • Nincs technológia, beleértve a ruhahordást, az oktatást és az orvosi ellátást is.
  • Bárki bármikor távozhat, de távozás után újra bevonulni csak az aktuális jelentkezők után, újabb üresedés esetén lehet.
  • A hőmérséklet állandó, a helyszín pedig folyamatosan változik.
  • Élelembőség van, és vízi környezet.
  • A primitív népekhez és a ma élő legközelebbi rokonainkhoz (Bonobó majmok, Pan paniscus, 99,4 százalékos genetikai egyezés) hasonlóan a gyermekek sem tulajdonok.
  • Csoportidentitás van, vagyis a bent folyó játékban a közös fókusz folyamatosan a csoporton van (pl. kontakt improvizáció)
  • A kintről biztosított körülmények túlszaporodást nem tesznek lehetővé (pl. mindig csak 80-100 főnek elegendő az élelem).
  • Bent bárki fájdalommentes eutanáziát választhat, melyben a bent folyó játék csoportosan segít.

Az utópia okán több program is lehetséges:

  • Az utópiát megkérdőjelező beszélgetések
    • Min kellene változtatni, hogy a dolog működőképességét el tudjuk képzelni?
    • Milyen alapfélelmeket hoz föl bennünk a történet?
  • Az utópiát nem megkérdőjelező beszélgetések
    • Mivel biztosíthatnánk a „bent” születetteknek a Nagyvilágba való át-, illetve beszocializálódást?
    • Mik lehetnénke azok a bizonyos ,,csoportimprovizációk", melyek a bevonulást lehetővé tennék?

Paleofitnesz környezetek

CSARNOK:

  • 15-20 méteres, hatalmas terem
  • hálók, kötelek, mászkálós berendezések
  • felnőtteknek, gyerekeknek és időseknek egyaránt alkalmas kell, hogy legyen
  • sehol sem lehetne nagyot esni (3 éves kortól felügyelet nélkül is használható lenne)
  • növények, fa, víz, vícsobogás, madarak, mint énekes madarkák, és/vagy szép madárkák, jó levegő, kellemes hőmérséklet
  • az alján úszási lehetőség (a mélyebb vizekbe eljutáshoz megfelelő ügyesség/testmagasság/stb. kell — rászólásmentesség)
  • naturista programokat is lehetne szervezni benne
  • olyan programokat is lehetne tartani benne, amikbe belefér a szexualitás is (éjszakai programok, paleo-swinger, stb.)
  • szalag-összeszedős feladatok, motivációs játékok, stb.

Emberjogi kezdeményezések

Az egyik ilyen kezdeményezés a természeti eltartottsághoz ragaszkodók köre lehetne. Ez azoknak szól, akik ki szeretnék fejezni, hogy a jelenlegi, mesterséges állapotok között, és a természeti eltartottság hiánya miatt, jogot formálnak az örömteli (pl. elfogadó környezetben történő) mesterséges halálra. ezt jobban, érthetőbben kifejteni!

Terápiás elvonulások

  • Eltartottságban élni (előre meg van vásárolva minden amire szükség lenne mint kaja, stb) + a főzés, a takarítás is kívülről lenne megoldva, mint amiről az Alapítvány egyik ide vonatkozó bejegyzésében is szó van.
  • Bono sapiens közös emberkép alkalmazása improvizációkban

Kommunikációs alkalmazások

  • Ismeretlenek csoporthoz kapcsolódását tehermentesítő protokoll
  • A személyes felelősségre vonást kizáró kommunikációs protokoll
  • Nyelvi relaxációk (pl. a 400 szavas, csak kérdő improvizáció)

Gyermekprogramok

  • Gyerekeknek csoportos együttléteket biztosítani rászólást nem igénylő helyeken és időjárási körülmények között (nyáron, pl. a hármashatár-hegyi katlanhoz hasonló, óriási, árnyékos helyen, amit kiránduláson együtt néztünk + Kismaroson konkrétan van is egy használaton kívüli, ultrabiztonságos, árnyas, hatalmas, szélvédett völgy, csak ki kell pucolni).
  • Szülőcserés hétvégék
  • Felnőttvilág szabályainak megértetése a szülők együttes előadásában, a gyerekközönség előtt (közlekedési, viselkedési, együttmaradási, stb. normák, intézmények, szabályok lehetőségként való bemutatása)
  • A felnőtt-gyerek egyenrangúság és együttműködés megvalósítása az élethez valósan szükséges tevékenységekben, mint például a házépítés (tapasztás), az élelemszerzés, a kisebbekkel való együttlét, az esti rekreációkban (pl. tábortüzekben) való részvétel, stb.. Szigorúan a „ráhagyásos” módszert alkalmazva.

Extenzív szexualitás

Ide jönnek a Bono sapiens testiség-improvizációi, mint az emberkép testiség szempontjából fejlesztendő/igazolandó megjelenítései.

  • A Bono sapiens szexuális (erektuális) életének ábrázolása színházi előadásokon keresztül (pl. meztelen ruhában — Bruno, family)

Gazdálkodás

Gift-economy megvalósításokat kitalálni!